Toiminnan vakuutukset

Lasten ja vapaaehtoisten vakuutukset

MLL Keskusjärjestö ottaa keskitetysti kalenterivuoden voimassa olevan tapaturma- ja vastuuvakuutuksen, jolla paikallisyhdistykset ja piirijärjestöt voivat hankkia toiminnoissaan mukana oleville vakuutusturvan. Vakuutusyhtiömme on LähiTapiola.

Vakuutuslajit

1. Alle 20-vuotiaiden lasten ja nuorten tapaturmavakuutus
    Vakuutettuina ovat MLL:n ja sen piirijärjestöjen ja paikallisyhdistysten järjestämään toimintaan osallistuvat alle 20-vuotiaat lapset, pois lukien päivähoitolain alainen päiväkotitoiminta ja lasten omissa kodeissa tapahtuva hoito ulkoiluineen.
  2.
  3. Vapaaehtoistyöntekijöiden tapaturmavakuutus
    Vapaaehtoiset (eli palkattomassa työssä olevat), jotka osallistuvat edellä mainittuihin toimintoihin ja niiden suunnitteluun kuuluvat MLL:n vakuutusten piiriin. Vakuutus on voimassa talkootyön sekä muun palkattoman työn aikana ja näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla.

4. Vastuuvakuutukset
    Keskusjärjestön kustantama vastuuvakuutus kattaa MLL:n vapaaehtoiseen toimintaan osallistuvat henkilöt, jotka eivät ole työsuhteessa Mannerheimin Lastensuojeluliitoon. Vakuutus koskee henkilö- ja esinevahinkoja. Vastuuvakuutuksen turvalaajennus kattaa vieraalle omaisuudelle aiheutetut vahingot.